Πριν το διαδίκτυο γίνει δημοφιλές, η αναζήτηση καταλύματος για τις διακοπές, εκδρομές ή τα επαγγελματικά ταξίδια γινόταν με βάση τα αστέρια ενός ξενοδοχείου. Βλέποντας την κατάταξη του, είχαμε τις ανάλογες προσδοκίες παροχών και κόστους διαμονής.
Σήμερα, οι τουριστικές υπηρεσίες έχουν αλλάξει αρκετά. Ειδικά στον τομέα των καταλυμάτων, το κοινό μπορεί εύκολα να παρασυρθεί μέσα στην υπερπροσφορά των online αξιολογήσεων. Για το λόγο αυτό, το Σύστημα Αξιολόγησης των Μονάδων Φιλοξενίας βάσει Αστεριών (Κατάταξη/ Αστεροποίηση), δεν έχει πάψει να είναι εξαιρετικά χρήσιμο τόσο για τον επισκέπτη, όσο και για τον επιχειρηματία. Απεναντίας, είναι χρησιμότερο από ποτέ. Μάλιστα, οι διαδικασίες ελέγχου και πιστοποίησης εναρμονίζονται συνεχώς με τις σύγχρονες απαιτήσεις, ώστε να είναι σε θέση να εξασφαλίζουν ότι ένα κατάλυμα προσφέρει όλα όσα υποδηλώνει ο αριθμός των αστεριών του, στην καλύτερη δυνατή ποιότητα.
Αυτό, άλλωστε, είναι και το ζητούμενο. Ένα αντικειμενικό σύστημα κατάταξης που έχει την εμπιστοσύνη του κοινού και αποτελεί ένα είδος εγγύησης για όσα υπόσχεται ο ξενοδόχος. Το ίδιο ισχύει για όλα τα συστήματα αξιολόγησης και τις πιστοποιήσεις με διεθνή πρότυπα (ISO)
Τι σημαίνουν τα αστέρια ενός ξενοδοχείου
Κατ’ αρχάς, πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι το σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων δεν αποτελεί κλίμακα αξιολόγησης. Είναι μια απεικόνιση των προδιαγραφών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του κάθε ξενοδοχείου, καθώς και της ευθυγράμμισής του με μια σειρά από θεσπισμένα αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. πιστοποιήσεις από ανεξάρτητους φορείς, κτιριακές προδιαγραφές, ειδικές παροχές κλπ.).
Συνεπώς, τα αστέρια των ξενοδοχείων αυξάνονται καθώς προστίθενται οι προαιρετικές προδιαγραφές και ικανοποιούνται τα ελάχιστα απαραίτητα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια – όπως αυτά ορίζονται σε κάθε χώρα.
Γιατί η Κατάταξη/ Αστεροποίηση είναι σημαντική
Στην εποχή μας, όποιος αναζητεί κατάλυμα μπορεί εύκολα να χαθεί μέσα στην πληθώρα των επιλογών και τις μεγάλες διακυμάνσεις στη σχέση παροχών-κόστους. Αντίστοιχα, ο επιχειρηματίας δεν καταφέρνει πάντα να «επικοινωνήσει» αποτελεσματικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που κάνουν ξενοδοχείο του να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Υπάρχει, λοιπόν, ανάγκη για έναν ξεκάθαρο και αξιόπιστο κώδικα επικοινωνίας μεταξύ ξενοδόχων και κοινού που δεν αφήνει χώρο για παραπλάνηση από τη μία πλευρά ή παρεξηγήσεις από την άλλη. Έναν τέτοιο κώδικα προσφέρει η αστεροποίηση.
Στη χώρα μας, το σύστημα κατάταξης των ξενοδοχειακών καταλυμάτων εφαρμόζεται με βάση όσα ορίζει η σχετική νομοθεσία από τους διαπιστευμένους ελεγκτικούς φορείς και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας. Συνεπώς, τα αστέρια που αποδίδονται σε ένα κατάλυμα αντικατοπτρίζουν όσο γίνεται ακριβέστερα τις παροχές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του.
Ένας επιχειρηματίας που λαμβάνει το σχετικό πιστοποιητικό κατάταξης, έχει στα χέρια του όχι μόνο μια εγγύηση ποιότητας, αλλά και ένα χρήσιμο επικοινωνιακό εργαλείο. Ο αριθμός των αστεριών που φιγουράρουν δίπλα στο brand name του ξενοδοχείου ενημερώνει αυτομάτως τους πελάτες για τις παροχές που θα λάβουν και εγγυάται ότι η επιχείρηση τηρεί τις απαραίτητες προδιαγραφές ποιότητας. Με λίγα λόγια, τους καθησυχάζει και διευκολύνει την επιλογή τους.
Για όσους ζητούν κατάλυμα, η αστεροποίηση είναι ένας τρόπος να βελτιστοποιήσουν την έρευνά τους με βάση την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και το budget τους. Η αναζήτησή τους, δηλαδή, γίνεται πιο στοχευμένα.
Αυτό το πλεονέκτημα, όμως, λειτουργεί αμφίδρομα. Μια ξενοδοχειακή επιχείρηση που στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό μπορεί να το προσελκύσει κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις για την αναβάθμισή της.
Ανακαλύψτε όλες τις υπηρεσίες της Upgreat Hospitality και αναβαθμίστε την επιχείρισή σας.